کشف لولیتا با دوربین لایکا

دبی‌.کی وونگ عکاس مستقل است و در هنگ‌کنگ زندگی می‌کند. او با اجرای پروژه «کشف لولیتا» سعی کرد عناصر و شیوه‌های جدیدی به عکاسی خیابانی افزوده، تنوع زندگی و واقعیت‌های روزمره را به تصویر بکشد.

وونگ می‌گوید: همه ما داستان‌هایی داریم. هنگام خلق این پروژه سعی کردم مبتنی بر همین داستان‌ها عمل کرده و ماجراهای شخصی لولیتا را در خیابان‌های هنگ‌کنگ اجرا کنم. به لولا درباره پروژه‌ام توضیح دادم؛ البته خیلی زود تصمیم گرفتیم در این مجموعه با یکدیگر همکاری کنیم زیرا هر دو از عکاسی خیابانی لذت می‌بریم و همیشه به دنبال ایده‌های جدید هستیم. قبل از آغاز پروژه در مورد علاقه‌مندی‌های لولیتا تحقیق کردم و از طرفی به مکان‌هایی رفتم که بهترین مفهوم را داشته باشد. این مجموعه از صحنه‌ای به صحنه دیگر هدایت می‌شود و نشان می‌دهد هنگ‌کنگ چقدر متنوع و قابل اعتماد است.

* چرا دوربین لایکا

من به عکاسی سیاه سفید علاقه دارم. این موضوع را وقتی فهمیدم که دوستم با یک دوربین لایکا سرگرم عکاسی بود و تصاویر سیاه و سفید زیبایی ثبت می‌کرد. تصمیم گرفتم یک دوربین لایکا پیدا کنم و با او همراه شوم. همین کار را کردم و لایکا X113 خریدم آن هم به این دلیل که دیافراگم f:1.7 داشت که می‌توانستم در نور کم و شب عکس‌های مناسبی بگیرم. هنگامی که دوربین لایکا سری Q با لنز ۲۸میلی‌متری آمد من را مجذوب خود کرد، این باعث شد عکاسی با لایکا را ادامه دهم.

پروژه من در ژانر عکاسی خیابانی است؛ علاقه دارم در ترکیب‌بندی عکس‌هایم جزییات زیادی از پس زمینه وجود داشته و در عین حال فوکوس اتوماتیک سریع عمل کند؛ دوربین لایکا برای این سبک از عکاسی گزینه بسیار مناسبی است.

© برگردان به فارسی: محمدجواد نعمتی

منبع: LFI

6 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *