نکاتی برای خرید دوچرخه

دوچرخه در ظاهر وسیله ساده‌ای است ولی نه آن‌قدر که بخواهیم بدون اطلاع کافی سراغش برویم. در ابتدا باید به اندازه و ساختار دوچرخه مورد نظرمان توجه کنیم. برای تردد در معابر محلی دوچرخه‌های شهری انتخاب مناسبی هستند زیرا ساختار ساده‌ای دارند و برای حرکت در مسیرهای کوتاه طراحی شده‌اند. این دوچرخه‌ها جایگاهی برای قراردادن بار دستی دارند و سواری با آنها در مسیرهای صاف و کم شیب مناسب است.

گروه دوم دوچرخه‌های کوهستان هستند که اصالتا برای مسیرهای ناهموار طراحی شده و با اندکی تغییر در نوع تایرها می‌توان از آنها برای رفت و آمدهای شهری به ویژه در مسیرهای پرشیب و ناهموار استفاده کرد.

مسئله بعدی وزن دوچرخه است زیرا به‌طور مستقیم در نحوه بهره‌برداری از این وسیله تاثیر می‌گذارد. برای تردد در مسیرهای شهری و عبور از پل‌های هوایی پیشنهاد می‌کنیم از دوچرخه‌هایی با بدنه آلومینیومی استفاده کنید زیرا وزن کمتری دارند و با سهولت بیشتری جابه‌جا می‌شوند. البته دوچرخه‌های کربنی وزن فوق‌العاده کمی دارند ولی در مقایسه با انواع آهنی و آلومینیومی گران قیمت هستند.

وجود لوازمی مانند جعبه دنده مناسب، کمک‌فنرهای مقاوم و زین استاندارد لذت دوچرخه ‌سواری در زمان و مسیرهای طولانی را افزایش می‌دهد. پس تا آنجا که می‌توانیم با حوصله و اطلاعات کافی این وسیله نقلیه پاک را انتخاب کنید.

© نویسنده: محمدجواد نعمتی

6 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *