سالم‌ترین فست فودهای جهان

می‌دانم کلمات «سالم» و «فست فود» به طور معمول هیچ ارتباطی با هم ندارند اما یک مطالعه جالب از رژیم غذایی مردم جهان نشان می‌دهد در بین محبوب‌ترین غذاهای سریع می‌توانیم نمونه‌های مفید بسیاری پیدا کنیم؛ غذاهایی که هرگز مضرات یک ساندویچ مملو از سوسیس و کالباس و پنیرهای پرچرب را ندارند و در عوض سرشار از ویتامین، پروتئین، فیبر و مواد مغذی هستند. این غذاها عبارتند از:

* چیکن براوو

این غذا از ترکیب مرغ آب‌پز، تخم مرغ و مقداری پنیر صبحانه کم چرب تهیه می‌شود و حدود ۴۵۰ کالری، ۲۸ گرم چربی، ۳۰ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۱ گرم قند، ۱/۱۲۰ میلی‌گرم نمک و ۱۹ گرم کربوهیدرات دارد.

* سالاد پانرا

یک غذای عالی و بدون مواد نگهدارنده مصنوعی است که با ترکیب چغندر کبابی، کاهو، کلم خرد شده، مغز بادام زمینی یا گردو خرد شده، نارنگی و مقداری روغن زیتون تهیه می‌شود. کالری این غذا ۴۹۰ می‌باشد. همچنین مقدار چربی ۳۱ گرم، نمک ۶۶۰ میلی‌گرم، کربوهیدرات ۴۹ گرم، قند ۲۶ گرم، پروتئین ۱۲ گرم و فیبر ۹ گرم است.

* ساندویچ مرغ

برای تهیه این غذا فقط به فیله مرغ مزه‌دار شده، مقداری زیتون سیاه و یک تکه نان سبوس‌دار احتیاج دارید. همچنین می‌توانید از پنیر صبحانه یا یک ورقه پنیر چدار طبیعی استفاده کنید. کالری این غذا ۳۷۰ می‌باشد و ۵ گرم چربی، ۱۲۱۰ میلی‌گرم نمک، ۴۹ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱۴ گرم قند و ۳۳ گرم پروتئین دارد.

* استیک مرغ کبابی

برای تهیه این غذا کافیست فیله‌های مزه‌دار شدۀ مرغ را روی حرارت غیرمستقیم کباب کرده، همراه با کاهو یا جعفری خرد شده میل کنید. کالری این غذا ۴۷۰ می‌باشد و چربی آن ۱۸ گرم، نمک ۱/۴۵۰ میلی گرم، کربوهیدرات ۴۰ گرم، فیبر ۳ گرم، قند ۷ گرم و پروتئین ۳۸ گرم است. برای هیجان انگیز شدن غذا پیشنهاد می‌کنم مقداری کنجد خام روی استیک‌تان بریزید.

* سالاد مانگو

این غذا یک ترکیب بی‌نظیر دارد، مرغ آب‌پز، انبه تازه و توت فرنگی. کافیست همه مواد را با هم مخلوط کنید و در ظرف دلخواهتان بریزید؛ خیلی ساده و سریع آماده می‌شود. غذا شما ۴۷۰ کالری، ۱۹ گرم چربی، ۱/۱۴۰ میلی گرم نمک، ۳۸ گرم کربوهیدرات، ۳۱ گرم قند و ۳۹ گرم پروتئین دارد.

© نوشته: محمدجواد نعمتی

منبع:  Cooking Experience

6 سال پیش

4 دیدگاه

  1. سلام. مطلب جالبیه.فقط برای یک آدمی که عاشق غذاست باید یک وقتی این مطلب رو بخونه که بعدش بتونه حداقل ۲ موردش رو تهیه کنه و بخوره :))
    دلم سالاد پانرا و چیکن براوو خوااااست

    1. سلام. بله کاملا همینطور هست. پیشنهاد می کنم آخر هفته این غذاهای خوشمزه را تهیه فرمایید و لذت ببرید.

  2. امیدوارم که این لیست میتونه جلوی یک هوسِ فست فودی رو بگیره!
    خودم سالاد پانرا و مانگو انتخاب میکنم.
    فست فود سالم🥗

    1. نمی شه گفت فست فودها غذاهای لذیدی نیستند ولی چه خوب که لذت خوردن فست فود رو با غذاهای سالم دوچندان کنیم. از اینکه مطلب براتون مفید بود خوشحالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *