هولدن و فرهنگ احترام به مشتری

من به سبب علاقه شخصی اخبار محصولات و رویدادهای شرکت خودروسازی هولدن نیوزلند را دنبال می کنم. چند روز قبل ایمیلی از طرف این شرکت دریافت کردم که تعجب من را برانگیخت. ماجرا از این قرار است که جنرال موتورز می خواهد برند خودروسازی هولدن را بزودی در استرالیا و نیوزلند بازنشسته کند؛ هولدن میلیون ها خودرو فروخته و حالا مالکان آنها با شنیدن خبر بازنشستگی این برند باسابقه احتمالا از بیم افزایش هزینه های نگهداری و تامین قطعات یدکی شوکه می شوند.

ولی حقیقت اینگونه نخواهد بود زیرا خودروسازی هولدن طی ایمیلی به تمام مشتریان و طرفداران خود اطمینان داد این تغییرات مشکلی در روند تامین و نگهداری خودروهای این شرکت ایجاد نخواهد کرد. در بخشی هایی از این نامه که به امضای رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جنرال موتورز هولدن نیوزلند رسیده، آمده است:

« ما تاتیراتی که این تصمیم ممکن است بر شما داشته باشد را درک می کنیم، می خواهیم اطمینان بدهیم هولدن به روش های زیر به پشتیبانی مشتریان ادامه خواهد داد:

– به تمام ضمانت نامه های موجود احترام می گذاریم

– پایبند تمام پیشنهادها و برنامه ریزی ها برای سرویس دهی رایگان هستیم

– مرکز تماس و پشتیبانی ما دائماً فعال خواهد بود

– تمامی قطعات و لوازم یدکی را حداقل برای ۱۰ سال از طریق شبکه ملی فروش در استرالیا و نیوزلند تامین می کنیم

– نقص ها و مشکلات مربوط به ایمنی را یادآوری و اصلاح می کنیم

هولدن همچنان از مشتریان و نمایندگی های خود حمایت می کند و تمام رزروها، موافقت نامه ها و قراردادها به قوت خود باقی می مانند.

هولدن ۱۶۰ سال قدمت دارد و در توسعه استرالیا از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. هرگونه تغییرات آتی در شبکه فروش ما که تاثیر مستقیمی بر شما دارد، در زمان مناسب اطلاع داده می شود.»

شایسته بود شرکت های صنعتی و تولیدی وطنی به ویژه خودروسازهای مدعی مشتری مداری از چنین اقداماتی درس می گرفتند و بیش از پیش به مشتریانشان احترام می گذاشتند. به جرات می توان گفت صنعت خودروسازی ایران حداقل در ۴۰ سال گذشته کمترین جایگاه و ارزش را برای مشتریان خود قائل بوده است. از سوی دیگر به سبب انحصاری بودن آنچنان که باید خود را مسئول و پاسخگوی نمی داند و صرفاً برای سودآوری و نه برای تامین رضایت، آسایش و ایمنی مصرف کننده، بر تولید محصولات بی کیفیت، ناایمن و از رده خارج پافشاری می کند.

© نویسنده: محمدجواد نعمتی

4 سال پیش

1 دیدگاه

  1. سلام من نمیدونستم استرالیا هم کارخونه ماشین سازی داره اصلا اسم این برندو نشنیده بودم ولی مطلب خوبی نوشتین کاش ایرانخودرو و سایپا بقیه درشکه سازهای ایرونی که خون مردم کردن تو شیشه یه جو مثل اونا بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *