کرونا در حال گسترش است

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که همه گیری بیماری کرونا ویروس در سطح جهان در حال گسترش است. تنها طی هشت روز گذشته یک میلیون مورد ابتلای جدید به این بیماری همه گیر به ثبت رسیده است. این در حالی است که رسیدن موارد ابتلا به «کووید ۱۹» به یک میلیون مورد در ابتدای همه گیری این بیماری سه ماه طول کشیده بود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در بخشی از سخنانش همچنین از تاثیر دراز مدت شیوع ویروس جدید کرونا در سطح جهان سخن گفت. تدروس آدهانوم گفت: «می دانیم که همه گیری تنها یک بحران بهداشتی نیست. این یک بحران اقتصادی و اجتماعی و در برخی کشورها سیاسی است. تبعات آن تا دهه ها حس خواهد شد.

سخنان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در حالی بیان می شود که بسیاری از کشورها برای احیای اقتصاد خود محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا را کاهش داده اند. به گفته تدروس آدهانوم جوامع و دولت های مختلف باید خود را برای همه گیری های احتمالی در آینده نیز آماده کنند. وی گفت: «نمی دانیم همه گیری بعدی چه زمانی روی خواهد داد اما می دانیم که تاثیر آن بر زندگی و اقتصاد جهان وحشتناک خواهد بود.

منبع: یورونیوز

این مطلب بازنشر شده است و بیان کننده دیدگاه ها و نظرات نویسنده وب سایت نمی باشد.

4 سال پیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *